Известие

Collapse
No announcement yet.

Основен ремонт на 2.0 TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Основен ремонт на 2.0 TS

    И така, наложи и ми се и на мен да правя основен ремонт на мотора. И като казвам основен ремонт имам точно предвид основен. Та за всеки който иска да впусне в това приключение пиша тази тема. Всичко тръгна от там, че моята Алфа гореше 1,5 литра на 1000 км … масло. Смених ремъците ( тогава се оказа че мотора ми е 2.0) и маслообирачи, майсторът ми сложи и добавка на маслото, но ефекта беше нулев. На 500-600 км пак доливах литър масло. За капак на всичко една вечер в прохода Троян-Кърнаре ми се спука и разширителния съд на антифриза. Прибрах се до Русе с отворена капачка и много много вода. Взех си ново казанче, оригинално ( made in italiy) налях „червен“ антифриз и след 300 км мотора вдигна температура, а разширителния съд беше празен. Стана ми ясно че няма да дочакам лятото. Закарах колата в сервиза. Честно казано надявах се, че ще мина с едни сегменти. Да ама не, първо, като отвориха главата всички бутала бяха лъснати, все едно е пароструйка са ги мили, през всички цилиндри е „духала вода“. Освен това се оказа че първи цилиндър е много надран. Направихме шлайф на първи ремонт и за радост драскотините излязоха. Почнахме да търсим бутала 1-ви ремонт, намерихме на 130 лв./бр. (с отстъпка) и срок на доставка месец. Буталата са Нюрал (белгийски) със сегменти Гьотц. Тук пак се оказа една изненада блока ми беше от 2.0 -150 к.с., а главата от 2.0-155 к.с. (компютъра ми е за 155 к.с. с една ламбда сонда). Намерихме налични бутала за 2.0-155 к.с. Разликата е в дебелината на сегментите. Та ето какво сменихме:
    Бутала+сегменти
    Лагери основни биелни
    Лагери на балансиращите валове
    Пълен комплект гарнитури и смеринги
    Ремонт на генератор (превантивно) –нови лагери, нов колектор и демферна шайба. Реле-регулатора е хитачи и съвета на майстора беше да го оставим ( не се знае какво менте ще вземем)
    Профилактика на стартера –разглобихме го, оказа се вътре всичко е перфектно, колектор,четки и втулки. Гресирахме го и го затворихме.
    Пасване на клапани
    Нови тампони на мотора и кутията
    Нов съединител-Валео
    Нова лагер помпа
    Нови горни носачи и нов долен десен
    Нови маншони на рейката.
    Нови маркучи към парното
    Та това е всичко. Мен цялото чудо ми излезе всичко 3000 лв., като частите аз си ги намерих с отстъпка около 35%.
    Относно сервиза, ще почна с минусите и това е, че доста се замотаха, 3 месеца. И въпреки, че доста се дразнех през тези 3 месеца трябва да кажа и положителните неща. Първо се съгласиха аз да си доставя частите. Второ наистина разбират и имат всички условия и приспособления. Собственика на сервиза, Владо е алфист има две Алфи. И на края за конкретния майстор, който ми е познат, казва се Пламен и само той ми пипа по колата. Много е прецизен и много точно работи. Всяка една част от мотора преди монтажа беше перфектно измита и изчистена преди монтаж. Чак се дразнех понеже на моменти, много се задълбочаваше, поне според мен. Да кажа че аз 5 години съм бил автомонтьор (преди 15 год) та ми струваш,е че някои неща можеше и по-бързо да станат. Но всичко сглобиха много добре. И съм доволен. Хората разбират.Сега разработвам мотора карам го до 3000 об. налял съм масло 10W40, което ще сменя на 1000 км.
    Citroen BX 14 TGE, Citroen BX 19 GT и Alfa Romeo 156 2.0 TS

  • #2
    Пожелавам ти само да сменяш масло от сега нататък само на 10к км. Със здраве и безаварийно колега )
    147 1.6TS 2005 120bhp.
    The beauty is real...you just have to find it!

    Comment


    • #3
      срещу 3000 не можеше ли да се вземе друга алфа или за 500-600 друг мотор
      Alfa 147 Selespeed---> красавица

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
        срещу 3000 не можеше ли да се вземе друга алфа или за 500-600 друг мотор
        Аз така бих направил.Но мотора , да не свален и да го запаля.Ако ли не само блок се взема , сигурен съм ,че ако я няма главата цената ще е поне 100лв надолу.Аз си купих от моргата и 4 перфектни носача TRW.
        Alfa164 T.S 148++ HP
        Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

        Comment


        • #5
          И после на Декра ще отиде сигурно с тоя събери чарк дето ще си вземете от моргата ?
          Mercedes S320 W220
          Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

          Comment


          • #6
            Евала на cyklon. Малко хора биха направили такъв ремонт. Шапка ти свалям, и занапред само бензин да наливаш и консумативи да сменяш.

            Sent from my XT1032 using Tapatalk
            Sport Wagon 2.0TS|LPG

            Comment


            • #7
              Браво на колегата Циклон, тази Алфа ще изкара още едни 300000 км.
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • #8
                След 150 000 км пак ще харчки по литър на 1000 км. Може и по-рано да се случи
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  По-интересно ми е ако тръгне да я продава сега колко пари ще и търси , а колко ли ще вземе наистина
                  Alfa 147 Selespeed---> красавица

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
                    По-интересно ми е ако тръгне да я продава сега колко пари ще и търси , а колко ли ще вземе наистина
                    стига бе. човекът си я прави за себе си......

                    то по тая логика никога да не направи жена ти баница....че знаеш ли какви пари излиза....

                    п.п.
                    можеш ли да кажеш, само труда колко ти излезе?
                    sigpic156 SW 2001 бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Е то по-хубаво от домашната баница няма тва не го броим ама все пак нищо не се знае кой кара вечно 1 и съща кола
                      Alfa 147 Selespeed---> красавица

                      Comment


                      • #12
                        Само труда ми излезе 1300, но това не е само ремонта на мотора, а и смяна на носачи, съединител и т.н. ако си намрея фактурата ще кажа по-точно. Колата нямам намерение да я продавам. Направил съм я за мен с намерение да я карам доста години не ми се рискуваще с мотор 2-ра ръка. Седа поне, с очите си съм видял монтажа на всяка част. Газови я ми инжекцион е много добър, Романо. Колата на газ „бягаше“ повече от колкото на бензин. Сега я разработвам и карам на бензин.Повече от 3000 об. не вдигам гледам и под 2000 да не падам, няма рязко подаване на газ, дори в началото, като я запалех чаках температурата на антифриза да мине 50 градуса преди да потегля. Вече направих 1000 км и ще сменям маслото. Ще сложа Selenia 10W60. Поенеже вече изгорих 2 резервуара с бензин мога да кажа че градския ми разход е в нормите - 11.5 на 100.
                        Citroen BX 14 TGE, Citroen BX 19 GT и Alfa Romeo 156 2.0 TS

                        Comment


                        • #13
                          ехх всички да си поддържаха така колите.....
                          Alfa 147 Selespeed---> красавица

                          Comment


                          • #14
                            Евалата пич.

                            Само безаварийни от тук нататък .....
                            Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                            Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                            Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                            Comment


                            • #15
                              Пуснах тази тема, ако някой като мен се чуди какво му предстои при основен ремонт да знае.Минах вече 1500 км с първото масло 10W40. В събота сложих Selenia 10W60. Мотора осезаемо утихна. Преди бях забелязал, че когато оставя загрялата кола за половин час после като запаля клапаните тракат 30-40 сек. това вече го няма. Наистина мотора си е предвиден за това масло.
                              Citroen BX 14 TGE, Citroen BX 19 GT и Alfa Romeo 156 2.0 TS

                              Comment

                              Working...
                              X